TANGO

TEATRUL BULANDRA
prezintă
MASTERCLASS ALEXANDRU DARIE și ȘTEFAN CARAGIU

TANGO

de SLAWOMIR MROZEK
Traducerea: STAN VELEA

 

 

 

Data premierei: 28 martie 2016

Durata spectacolului: 2h30 cu pauză

 

IMG_2757
IMG_2762
IMG_2784
IMG_2808
IMG_2834
IMG_2835
IMG_2916
IMG_2984
IMG_3001
IMG_3050
IMG_3067
IMG_3123
IMG_3180
IMG_3224
IMG_3265
01/15 
start stop bwd fwd

Distribuţia:

Artur ................................IONUŢ TOADER

Ala ...................................ELIZA PĂUNA

Edek ................................CONSTANTIN DOGIOIU

Eleonora .........................ANA-IOANA MACARIA

Stomil ..............................DORU ANA

Eugenia ..........................MIRELA GOREA

Eugen ..............................ION CHELARU

 

Regia: LAURA VLAD

Decor: EMILIA FURDUI

Costume: WILHELMINA ARZ

Light design: ALEXANDRU DARIE

Muzica: NIDAL HAMAD

Mişcarea scenică: KRISTA SANDU

Prelucrare și montaj video: BOGDAN MARINA

Proiectie video: MARIAN TITIRIGĂ

Regizor tehnic: ALINA MANU

Lumini: FLORIN MANU

Sunet: VLAD STAN

Fotografii: ADI BULBOACĂ

 

TANGO este unul dintre cele mai bune texte dramatice scrise în secolul XX. Mrožek surprinde viziunea conceptului socio-politic al lumii prin intermediul unei familii doborâte de nevoia de a găsi un sens într-o existenţă lipsită de orice sens.
Reprezentând tot ce e mai bun şi tot ce e mai rău în condiţia umană, TANGO reflectă o gândire care priveşte dincolo de raţiune, reuşind să distrugă toate clişeele impuse de societate.

 

După premiera spectacolului „Tango” de Sławomir Mrožek, pus în scenă la Teatrul Bulandra (sala Toma Caragiu Studio Space), am plecat nutrind convingerea că am văzut un „teatru în teatru” experimental, mustind de idei, admirabil jucat, în care regizoarea Laura Vlad şi-a propus să ne comunice totul.
„Tango”-ul de la Bulandra e un spectacol deschis, de la care fiecare poate duce acasă propria sa interpretare.
„Tango”-ul de la Bulandra e un dans ameţitor, cu certe momente de strălucire conferite de virtuozitatea cu care sunt rostite replicile, de modul în care a fost realizat decorul, de costumele pentru care trebuie să o felicit pe Wilhelmina Arz, de lumini (Alexandru Darie) şi de muzică (Nidal Hamad). Horia Ghibuţiu
 

Sub zodia unor corifei – Alexandru Darie şi Ştefan Caragiu – Teatrul Bulandra, Sala Toma Caragiu, Studio Space, prezintă un „Tango” de mare  clasă artistică, împlinit pe toate planurile – actoricesc, regizoral, scenografic – pentru care cuvintele ar fi puţine şi sărace, dacă n-ar avea rostul de a fixa şi,  implicit, de a re-da ceva din fluviul de emoţie magică în care piesa lui Slawomir Mrozek ne-a purtat.  Rod al unei colaborări perfecte între generaţii de actori şi regizor, scenografi, cu un excelent lighting şi, respectiv, sound design (Alexandru Darie/Nidal Hamad) „Tango”  este un spectacol de masterclass semnat de actorii Ionuţ  Toader, Eliza Păuna, Constantin Dogioiu, Ana-Ioana Macaria, Doru Ana, Mirela Gorea, Ion Chelaru, de regizoarea Laura Vlad, de scenografele Wilhelmina Arz (costume) şi Emilia Furdui (decor), mişcarea scenică fiind semnată de Krista Sandu. Luminiţa Batali

 

Spectacolul e lucrat cu multă fineţe, bine dozat, fără momente statice, reuşeşte să producă tensiuni şi să le menţină pe frecvenţa optimă. Sunt câteva momente excepţionale, cum ar fi scena în care Arthur îşi îmbie tatăl să se răzbune pe soţia adulteră, sau cel al dialogului dintre Eleonora şi Ala, din ziua nunţii ratate. Deşi perfect coerent până spre final, demersul regizoral sare brusc, în punctul terminus, dintr-o convenţie estetică într-alta, mai precis dintr-o formulă de tip modernist în plin spectacol postmodern, căţărând pe piedestal un discurs al lui Foucault.  Ilinca Bernea

"Acţiunea" se petrece într-un spaţiu şi un timp nedefinite. În casa lui Stomil şi a soţiei sale Eleonora trăiesc, în afara celor doi, fiul lor Artur, bunica acestuia, un unchi şi un individ straniu, alunecos şi cu o moralitate discutabilă, Edek. Locuinţa este într-o evidentă dezordine, atât la propriu cât şi la figurat (regulile de comportament, de convieţuire şi raportarea la un set comun de valori sunt lăsate la voia fiecăruia).
Stomil (Doru Ana) e grobian, plin de sine, suficient, obsedat de experimente hilar de hazardate; Eleonora (Ana Ioana Macaria) e superficială, aeriană, infidelă, influenţabilă; Bunica (Mirela Gorea) e cartofoare, duplicitară, kitsch; Unchiul (Ion Chelaru) este ramolit, blajin, pus pe şotii; Edek (Constantin Dogioiu) e animalic, cinic, oportunist; iar Artur (Ionuţ Toader), un Hamlet modern cu nelinişti adolescentine şi ambiţii de lider, convingeri ireconciliabile şi patimi maladive. Răzvana Niţă