CONVERSAŢIE DUPĂ ÎNMORMÂNTARE

 

CONVERSAŢIE DUPĂ ÎNMORMÂNTARE

de Yasmina Reza

Regia: Alexandru Darie
Traducerea: Alex Leo Şerban

 

 

Data premierei: 07, 09 decembrie 2014

Durata spectacolului: 1h45 fără pauză

 

Distribuţia:

NATHAN, patruzeci şi opt de ani.................................................. CORNEL SCRIPCARU

EDITH, patruzeci şi cinci de ani..................................................... IOANA MACARIA

ALEX, patruzeci şi trei de ani......................................................... MARIUS CHIVU
Fratele lui Nathan şi Edith

PIERRE, şaizeci şi cinci de ani....................................................... DAN AŞTILEAN
Unchiul lor, fratele mamei

JULIENNE, cincizeci şi patru de ani, soţia sa................................ CAMELIA MAXIM

ELISA, treizeci şi cinci de ani........................................................ DANIELA NANE
Fosta amantă a lui Alex


Scenografia ................................... OCTAVIAN NECULAI

Muzica............................................. ADRIAN ENESCU

Regizor tehnic .............................................. ALINA MANU

Foto de Mihaela Marin

 

Pe muzica halucinantă a lui Adrian Enescu, în conurile de lumină şi umbrele tăcute ale lui Darie, pe buzele şi lacrimile celor şase actori, textul Yasminei Reza a explodat, izbind cu forţa unui uragan în intestinele, creierele şi cordurilor celor prezenţi şi atenţi. (Mihai Brezeanu)

 

Liviu Ciulei spunea că o condiţie obligatorie în reuşita unui spectacol este „să circule gândul” prin scenă şi sală. În montarea lui Alexandru Darie (una din cele mai dense, mai coagulate şi mai emoţionante pe care le-a semnat până acum) bântuie mai multe "fantome" care ţin de natura umană: sexul, complexul eşecului, al ratării, relaţia cu părinţii, conflictul între generaţii, incestul, bătrâneţea, moartea uitarea. Regizorul impresionează prin felul în care a ştiut să dea relief poveştilor, dimensiune fiecărui personaj în parte dar şi cum a valorificat pauzele, tăcerile, „necuvintele” (să nu uităm că Darie este autorul unei variante memorabile cu "Trei surori"). Într-un decor (Octavian Neculai) în care publicul se simte inspirat, pe acordurile intra şi extra senzoriale ale compozitorului Adrian Enescu, trei actori şi trei actriţe „conversează” pe diverse tonuri dar cu o constantă intensitate. O fac cu relaxare, cu împăcare, cu resemnare, când nu cu autoironie sau cinism. Am putea spune la fel de bine că nu conversează, ci glosează. (Razvana Nita)

 

„Conversaţie după înmormântare”, piesa Yasminei Reza în regia lui Alexandru Darie, premiera de la Bulandra, este nu doar o realizare regizorală şi actoricească plină de vitalitate şi adevăr artistic ci şi o partitură scenografică – Octavian Neculai, de lighting design – Alexandru Darie şi muzicală – Adrian Enescu, care se desfăşoară cu aşa o înaltă ştiinţă şi înţelepciune artistică şi care se contopesc aşa de viu şi insesizabil (întocmai ca viaţa) cu curgerea firească a dramei, încât perceperea distinctă a fiecăreia din aceste creaţii nu e decât o operaţie intelectuală oarecum artificială. (Luminița Batali)

 

Regizorul cehovian construieşte predilect atmosfera. Unicitatea! Alexandru Darie face spectacol şi din curăţatul legumelor, şi din scena beţiei la supărare, din scenele erotice, din circulaţia şi staţionarea actorilor pe acea pajişte unde se află şi mormântul. Regia e punctul forte. (Dinu Grigorescu)

 

Alexandru Darie merge exact în aceste sensuri, profunde, stranii, nu la prima mînă neapărat, cu accente din Ibsen sau din Cehov, construind stări sau gesturi pe care le lasă suspendate în Muzica lui Adrian Enescu, un personaj esenţial în acest spectacol. Sunete puternice, o muzică ce se alcătuieşte din tensiunile de pe scenă şi din ce nu se rosteşte. Sonorităţile duc mult mai sus, mai înalt spiritual, sensurile ce umblă în spaţiul scenic şi în neliniştile personajelor. (...) Această Conversaţie după înmormîntare este un spectacol solid al lui Alexandru Darie şi al trupei sale. (Marina Constantinescu)

Alexandru-Darie-foto-Mihaela-Marin
Ana-Ioana-Macaria-Camelia-Maxim-02-foto-Mihaela-Marin
Ana-Ioana-Macaria-Camelia-Maxim-03-foto-Mihaela-Marin
Ana-Ioana-Macaria-Camelia-Maxim-foto-Mihaela-Marin
Ana-Ioana-Macaria-Cornel-Scripcaru-Daniela-Nane-Marius-Chivu-Dan-Astilean-foto-Mihaela-Marin
Ana-Ioana-Macaria-Cornel-Scripcaru-Marius-Chivu-Daniela-Nane-Dan-Astilean-foto-Mihaela-Marin
Ana-Ioana-Macaria-foto-Mihaela-Marin
Camelia-maxim-02-foto-Mihaela-Marin
Camelia-Maxim-Dan-Astilean-02-foto-Mihaela-Marin
Camelia-Maxim-Dan-Astilean-foto-Mihaela-Marin
Camelia-Maxim-foto-Mihaela-Marin
Cornel-Scripcaru-Dan-Astilean-Marius-Chivu-foto-Mihaela-Marin
Daniela-Nane-Camelia-Maxim-Dan-Astilean-Cornel-Scripcaru-Ana-Ioana-Macaria-Marius-Chivu-foto-Mihaela-Marin
Daniela-Nane-Cornel-Scripcaru-02-foto-Mihaela-Marin
Daniela-Nane-Cornel-Scripcaru-foto-Mihaela-Marin
Marius-Chivu-Dan-Astilean-foto-Mihaela-Marin
Marius-Chivu-foto-Mihaela-Marin
01/17 
start stop bwd fwd