Tache – “Tache, Ianke și Cadâr” după Victor Ion Popa, regia Horațiu Mălăele (2021)
Rostanev – “Însemnările unui necunoscut” de Feodor Dostoievski, regia Alexandru Darie, 2011
Tatăl – “Elizaveta Bam” de Daniil Harms, opera bufă de Irinel Anghel, regia Alexandru Tocilescu, 2006
Oblomov – “Oblomov” de Ivan Aleksandrovici Goncearov, regia Alexandru Tocilescu, 2003
Groparul – “Hamlet” de William Shakespeare, regia Liviu Ciulei, 2000
Kent – “Regele Lear” de William Shakespeare, regia Dragoş Galgoţiu
Ivan Semionovici Şaliapin – “Petru” de Vlad Zografi, regia Cătălina Buzoianu, 1998
Timothy Black – “Black & White” de Keith Waterhouse & Willis Hall, regia Florian Pittiş, 1998
Woyzeck – “Woyzeck” de Georg Büchner, regia Tompa Gabor, 1995
Cor – “Antigona” de Sofocle, regia Alexandru Tocilescu, 1993
Solionîi – “Trei surori” de A. P. Cehov, regia Alexandru Darie, 1995
Leontes – “Poveste de iarnă” de William Shakespeare, regia Alexandru Darie, 1994
Otto Ulrichs – “Mephisto” de Horia Gârbea după Klaus Mann, regia Alexandru Darie, 1993
Andrej – “Forma mesei” de David Edgar, regia Ion Caramitru, 1991
Hanschen Rillow, Portarul – “Deşteptarea primăverii” de Frank Wedekind, regia Liviu Ciulei, 1991
Leul – “Visul unei nopţi de vară” de William Shakespeare, regia Liviu Ciulei, 1991
Sir Beauface – “Merlin” de Tancred Dorst, regia Cătălina Buzoianu, 1991
Dumnezeu (Bătrânul) – “Afară în faţa uşii” de Wolfgang Borchert, regia Mihai Măniuţiu, 1991
Românul – “A treia ţeapă” de Marin Sorescu, regia Ion Caramitru, 1988
Gelu – “Dimineaţă pierdută” de Gabriela Adameşteanu, regia Cătălina Buzoianu, 1986
Luko – “Orchestra Titanic” de Hristo Boicev, regia Felix Alexa, Teatrul Național București, 2018
Firs – “Livada de vișini” de A.P. Cehov, regia David Doiashvili, Teatrul Național București, 2017
Lear, rege al Britaniei – “Regele Lear” de William Shakespeare, regia David Doiashvili, Teatrul Național București, 2016
Fundulea – “Visul unei nopți de vară” de William Shakespeare, regia Petrică Ionescu, Teatrul Național București, 2015
Anton Skvoznik-Dmuhanovski – Primarul – “Revizorul” de Nikolai Gogol, Teatrul Național București, regia Felix Alexa, 2013
Nae Caţavencu – “Scrisoarea” după “O scrisoare pierdută” de I.L. Caragiale, regia Horaţiu Mălăele, Teatrul Național București, 2012
Darry Berrill – “S-a sfârşit cum a-nceput” de Sean O’Casey, regia Horaţiu Mălăele, Teatrul Național București, 2010
Clov – “Sfârşit de partidă” de Samuel Beckett, regia Alexandru Tocilescu, Teatrul Metropolis, 2009
Yoszi – “Imnul (Ajutorul)” de Gyorgy Schwajda, regia Alice Barb, Teatrul Metropolis,2008
Ubu – “Ubu înlănţuit” de Alfred Jarry, regia Tompa Gabor, Teatrul de Comedie, 2004
Claudius – “Hamlet” de William Shakespeare, regia Tompa Gabor, Teatrul Național din Craiova, 1997
Andres – “Woyzeck” de G. Buchner, regia Aureliu Manea, Teatrul Municipal din Ploieşti, 1990
Un băiat de prăvălie – “Să nu-ţi faci prăvălie cu scară” de Eugen Barbu, regia Sanda Manu, Teatrul Giuleşti, 1985
Preotul ortodox – “Aniversarea”, regia Dan Chişu
Şoferul de taxi – “Ninel”, regia Tică Popescu
Procurorul Codrea – “De ce eu?”, regia Tudor Giurgiu
Primarul Codrescu – “Tatăl fantomă”, regia Lucian Georgescu
Celibatarul – “Ursul”, regia Dan Chişu
Directorul – “Eu când vreau să fluier, fluier”, regia Florin Şerban
Pintilie – “Portretul luptătorului la tinereţe”, regia Constantin Popescu
Fraţilă – “Cutia de viteze”, mediu metraj, regia Mihai Sofrone
Gicu – “Bibliotheque Pascal”, regia Szabolcs Hajdu
Fane – “Porc”, scurt metraj, regia Constantin Popescu
Naşul – “Nunta Mută”, regia Horaţiu Mălăele
Tatăl – “Ştefan”, scurt metraj, regia Stanca Radu
Dobre – “Apa”, scurt metraj, regia Constantin Popescu
Filimon – “Şi totul era nimic”, regia Cristina Nichituş
Străinul – “Canton”, scurt metraj, regia Constantin Popescu
“Triunghiul morţii”, regia Sergiu Nicolaescu
“O vară de neuitat”, regia Lucian Pintilie
Jenică – “Călătorie de neuitat”, regia Geo Saizescu
“Nişte băieţi grozavi”, regia Cornel Diaconu
Paraşutistul – “Balanţa”, regia Lucian Pintilie
Ionică – “Liceenii în alertă”, regia Mircea Plângău
Ionică – “Liceenii rock and roll”, regia Nicolae Corjos
“Flăcări pe comori”, regia Nicolae Mărgineanu
Ionică – “Extemporal la dirigenţie”, regia Nicolae Corjos
Pupăza – “Pădureanca”, regia Nicolae Mărgineanu
Ionică – “Liceenii”, regia Nicolae Corjos
2009 – Premiul pentru cel mai bun actor în stagiunea teatrală 2008-2009
oferit de Primăria Municipiului Bucureşti – secţiunea artele spectacolului
2008 – Premiul pentru cel mai bun spectacol: “A douăsprezecea noapte”
Festival Piatra Neamţ, regia Mihai Constantin (professor asociat)
2003 – Premiul Naţional pentru Cel Mai Bun Actor al anului pentru rolul Oblomov din Oblomov de I.A. Goncearov
1998 – Premiul “Silvia Popovici” pentru merite deosebite în activitatea teatrală pe anul 1998
1996 – Premiul Criticii pentru Cel Mai Bun Actor al anului pentru rolul Claudius din Hamlet de William Shakespeare
1994 – Premiul UNITER pentru Cel Mai Bun Actor al anului pentru rolul Leontes din Poveste de iarnă de William Shakespeare.
Teatrul Bulandra
We firmly believe that the internet should be available and accessible to anyone, and are committed to providing a website that is accessible to the widest possible audience, regardless of circumstance and ability.
To fulfill this, we aim to adhere as strictly as possible to the World Wide Web Consortium’s (W3C) Web Content Accessibility Guidelines 2.1 (WCAG 2.1) at the AA level. These guidelines explain how to make web content accessible to people with a wide array of disabilities. Complying with those guidelines helps us ensure that the website is accessible to all people: blind people, people with motor impairments, visual impairment, cognitive disabilities, and more.
This website utilizes various technologies that are meant to make it as accessible as possible at all times. We utilize an accessibility interface that allows persons with specific disabilities to adjust the website’s UI (user interface) and design it to their personal needs.
Additionally, the website utilizes an AI-based application that runs in the background and optimizes its accessibility level constantly. This application remediates the website’s HTML, adapts Its functionality and behavior for screen-readers used by the blind users, and for keyboard functions used by individuals with motor impairments.
If you’ve found a malfunction or have ideas for improvement, we’ll be happy to hear from you. You can reach out to the website’s operators by using the following email
Our website implements the ARIA attributes (Accessible Rich Internet Applications) technique, alongside various different behavioral changes, to ensure blind users visiting with screen-readers are able to read, comprehend, and enjoy the website’s functions. As soon as a user with a screen-reader enters your site, they immediately receive a prompt to enter the Screen-Reader Profile so they can browse and operate your site effectively. Here’s how our website covers some of the most important screen-reader requirements, alongside console screenshots of code examples:
Screen-reader optimization: we run a background process that learns the website’s components from top to bottom, to ensure ongoing compliance even when updating the website. In this process, we provide screen-readers with meaningful data using the ARIA set of attributes. For example, we provide accurate form labels; descriptions for actionable icons (social media icons, search icons, cart icons, etc.); validation guidance for form inputs; element roles such as buttons, menus, modal dialogues (popups), and others. Additionally, the background process scans all the website’s images and provides an accurate and meaningful image-object-recognition-based description as an ALT (alternate text) tag for images that are not described. It will also extract texts that are embedded within the image, using an OCR (optical character recognition) technology. To turn on screen-reader adjustments at any time, users need only to press the Alt+1 keyboard combination. Screen-reader users also get automatic announcements to turn the Screen-reader mode on as soon as they enter the website.
These adjustments are compatible with all popular screen readers, including JAWS and NVDA.
Keyboard navigation optimization: The background process also adjusts the website’s HTML, and adds various behaviors using JavaScript code to make the website operable by the keyboard. This includes the ability to navigate the website using the Tab and Shift+Tab keys, operate dropdowns with the arrow keys, close them with Esc, trigger buttons and links using the Enter key, navigate between radio and checkbox elements using the arrow keys, and fill them in with the Spacebar or Enter key.Additionally, keyboard users will find quick-navigation and content-skip menus, available at any time by clicking Alt+1, or as the first elements of the site while navigating with the keyboard. The background process also handles triggered popups by moving the keyboard focus towards them as soon as they appear, and not allow the focus drift outside it.
Users can also use shortcuts such as “M” (menus), “H” (headings), “F” (forms), “B” (buttons), and “G” (graphics) to jump to specific elements.
We aim to support the widest array of browsers and assistive technologies as possible, so our users can choose the best fitting tools for them, with as few limitations as possible. Therefore, we have worked very hard to be able to support all major systems that comprise over 95% of the user market share including Google Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari, Opera and Microsoft Edge, JAWS and NVDA (screen readers).
Despite our very best efforts to allow anybody to adjust the website to their needs. There may still be pages or sections that are not fully accessible, are in the process of becoming accessible, or are lacking an adequate technological solution to make them accessible. Still, we are continually improving our accessibility, adding, updating and improving its options and features, and developing and adopting new technologies. All this is meant to reach the optimal level of accessibility, following technological advancements. For any assistance, please reach out to