OMUL CEL BUN DIN SECIUAN

Omul cel bun din Seciuan


de Bertolt Brecht
Traducerea și adaptarea: Andrei Șerban și Daniela Dima

Coregrafie și instructaj actoricesc: ANDREI ȘERBAN

 

 

 

Data premierei: 9, 10 octombrie 2014

Durata spectacolului: 3h cu pauză (20.30h)

Distribuţie:

SHEN TE - Alexandra Fasolă / Ana Ularu
VANG / SHU FU / FEMEIA - Vlad Ivanov 
SUN - Cătălin Babliuc / Alexandru Potoceanu
ZEU 1 / DOAMNA IANG - Rodica Mandache
ZEU 2 / DOAMNA SHIN - Manuela Ciucur
ZEU 3 / NEPOTUL - Mirela Gorea
PROPRIETĂREASA - Daniela Nane / Ana Covalciuc
TÂMPLARUL / BĂTRÂNICA - Profira Serafim
POLIŢISTUL / ŞOMERUL - Adrian Ciobanu

FAMILIA:

BĂRBATUL - Marcela Motoc
CUMNATA - Mihai Niţă
BĂIATUL - Silvana Negruţiu
NEPOŢICA - Adela Bengescu
FRATELE - Simona Pop

Scenografia – Iuliana Vâlsan
Muzica – Raul Kusak

Asistenți regie:
Sandra Rasvana Cernat, Ioana Petre, Alexandru Gherman
Coregrafia cântecului al 8lea elefant: Andreea Gavriliu
Regizor Tehnic: Mihaela Oance
Sunet: Vlad Stan
 
 
Andrei Şerban potenţează sugestiile textului brechtian şi instrumentează situaţiile imaginate de dramaturg pentru a lansa un teribil avertisment asupra autodistrugerii lumii contemporane, asupra esenţei suicidare a civilizaţiei occidentale, asupra nocivului „road to nowhere“ în care ne-am încadrat. Pe lângă forţele metafizice, impersonale care distrug, destructurează lumea, intervin şi acţiunile mai mult sau mai puţin conştiente ale omului, cu alte cuvinte ne-o facem şi cu mâna noastră (vezi şi viziunea mai abstractă, dar în acelaşi sens a regizorului maghiar Béla Tarr în „Calul din Torino“).

Citeste mai mult: adev.ro/n93w4y
Andrei Şerban potenţează sugestiile textului brechtian şi instrumentează situaţiile imaginate de dramaturg pentru a lansa un teribil avertisment asupra autodistrugerii lumii contemporane, asupra esenţei suicidare a civilizaţiei occidentale, asupra nocivului „road to nowhere“ în care ne-am încadrat. Pe lângă forţele metafizice, impersonale care distrug, destructurează lumea, intervin şi acţiunile mai mult sau mai puţin conştiente ale omului, cu alte cuvinte ne-o facem şi cu mâna noastră (vezi şi viziunea mai abstractă, dar în acelaşi sens a regizorului maghiar Béla Tarr în „Calul din Torino“).

Citeste mai mult: adev.ro/n93w4y

Andrei Şerban potenţează sugestiile textului brechtian şi instrumentează situaţiile imaginate de dramaturg pentru a lansa un teribil avertisment asupra autodistrugerii lumii contemporane, asupra esenţei suicidare a civilizaţiei occidentale, asupra nocivului „road to nowhere“ în care ne-am încadrat. Pe lângă forţele metafizice, impersonale care distrug, destructurează lumea, intervin şi acţiunile mai mult sau mai puţin conştiente ale omului, cu alte cuvinte ne-o facem şi cu mâna noastră (vezi şi viziunea mai abstractă, dar în acelaşi sens a regizorului maghiar Béla Tarr în „Calul din Torino“). (Doinel Tronaru)

Spectacolul este impresionant încă de la citirea distribuţiei: 24 de personaje, interpretate de doar 14 actori. Vlad Ivanov impresionează prin uşurinţa cu care jonglează cu trei roluri, toate diferite, toate cu subtilităţi şi nuanţe potrivite fiecărui personaj. Talentul, munca şi profesionalismul îl recomandă, pe bună dreptate, ca pe unul dintre cei mai valoroşi actori care ne bucură în zilele noastre. Pe Ana Ularu am văzut-o acum pentru prima oară într-un rol de teatru. Cele două personaje ale sale din acest spectacol sunt umplute cu visceralitate şi căldură, graţie şi ferocitate. Trecând peste carismă, Cătălin Babliuc croieşte un personaj autentic, cu umor şi măsură. Intermezzo-urile cu zei sunt savuroase şi fac un ochi să surâdă, iar celălalt să suspine. Coregrafia (de Andrea Gavriliu) şi muzica (de Raul Kusak) îi obligă pe actori să facă faţă unui performance extenuant. (Vlad Galer)

“Omul cel bun din Seciuan” este un spectacol inteligent. Îmbină didacticul cu entertainmentul, cometariul social cu emoţia şi forma cu forţa convenţiei. Este un Brecht personalizat de către Andrei Şerban. O încrucişare neaşteptată între două forme de a face teatru, cu un rezultat suprinzător de tonic. Genul de spectacol care se adresează pe mai multe paliere şi care poate place spectatorilor indiferent de backgroundul cultural. Curat Brecht! (Alina Epingeac)

Andrei Șerban se folosește eficient de personajele lui Brecht, dar şi de actorii excepţionali şi multitalentaţi, pentru a crea un dialog biografic între trecutul său, perioada de „exil” și România de astăzi. Title-cards-urile care fac nenumărate referințe la promisiunile ceaușiste de abundență și autosuficiență comparate cu declinul economic curent sau la evacuările forțate recente împotriva cărora se militează intens… toate sunt competent încadrate într-o poveste despre un orășel din China, numit Seciuan. Seciuan-ul lui Șerban este în același timp și București, cu bune, rele, dar mai ales cu foarte rele, în care schimbarea poate veni numai prin implicarea civică a fiecărui cetățean. (Dana Nicolae)

Acest spectacol nu dă verdicte moralizatoare, nu atacă fenomenul politic mizer al societății, este o comedie amară despre viciile mentalității bolnave ce macină societatea noastră. Ca un maestru vrăjitor, alături de o echipă cu har, Andrei Șerban pune în fața publicului “jurnalul” realității într-un spectacol memorabil. Inovația convenției sale teatrale alătură  spectatorii drept judecători ai fenomenului social ilustrat de actori pe scenă. Marele Public are șansa de a se bucura că teatrul îi este alături, partener de viață. La cele două reprezentațiile vizionate, spectatorii au răspuns la final provocărilor spectacolului și au aplaudat în ritm sacadat mai multe minute în șir, cum rar se întâmplă cu alte producții teatrale. (Ileana Lucaciu)

Spectacolul de la Bulandra este o luptă respectuoasă a lui Andrei Șerban cu Bertolt Brecht. De aceea, îl recomand cu căldură  chiar și celor cărora nu le place Brecht, nici ca om, nici ca autor. Confruntarea dintre un mare regizor și un mare text dramatic nu trebuie niciodată rată. Întîi, pentru că se întîmplă rar. Apoi, pentru că e un model de plasare în dezacord. În fine, pentru că te pune pe gînduri. Și, vorba lui Andrei Șerban, poate că... (Sever Voinescu)

Seciuan e Bucureṣti, cu lumea lui de zei decăzuṭi ṣi ridicoli, de afaceriṣti veroṣi, cu cefe late si râs gros, de milogi ṣi ṣmecheri, de ṣarlatani sentimentali, de precupeṭe bârfitoare ṣi de femei siliconate, în care se pierde ṣi câte un suflet bun. Iar Andrei Ṣerban reuṣeṣte să construiască această lume cinică, ce evoluează pe un covor de nori, sub superbul câmp de maci răsturnat al Iulianei Vîlsan, punând în valoare potenṭialul artistic al trupei: energia multiformă a Anei Ularu, inocenṭa, dar ṣi brutalitatea de catifea a lui Vlad Ivanov, ingenuitatea ṣi ṣiretenia Rodicăi Mandache, naivitatea, dar ṣi comica vorbire „de cartier” a Manuelei Ciucur, sau focul interior al Mirelei Gorea, alături de toṭi ceilalṭi merituoṣi creatori de personaje. (Sanda Vişan)
 

A fost nevoie de Andrei Şerban, de formidabila lui relaţie cu textul lui Brecht (pe care, la a treia montare din carieră, probabil că îl poate recita integral),de copleşitoarea bucurie de joc şi excepţionala revărsare de energie ale lui Vlad Ivanov (cel mai bun rol al carierei sale în teatru şi, probabil, cel mai bun rol în teatrul românesc al momentului!), de impresionanta stăpânire de sine şi de personaj dovedite de Alexandra Fasolă (şi, pesemne, în serile gemene, de Ana Ularu), de remarcabila capacitate intelectuală şi fizică a trupei de actori de a susţine ritmul infernal în care se succed situaţiile, scenele, costumele (ce se schimbă la vedere!), a fost nevoie de toate acestea pentru ca, într-o seară de octombrie, teatrul cel bun din Grădina Icoanei să urce din nou acolo doar el ştia cum se respiră. (Mihai Brezeanu)

Andrei Şerban a creat un mesaj spectacular fascinant în care întâlnim şi elemente de musical, de cabaret (senzaţional şi surprinzător Vlad Ivanov mai ales pentru cei care nu l-au văzut în Elizaveta Bam), o bogăţie de tonuri de la parodic şi burlesc la amar, sarcastic şi emoţionant cu un frison al implacabilului de tragedie antică dar şi un constant fior liric. Toate acestea se adună într-un rezultat perfect articulat şi cu o dinamică remarcabilă care nu numai că ţine spectatorul „captiv” şi captivat, dar îl pune pe gânduri, îi activează resorturi interioare ce ţin de conştiinţa socială, de apartenenţa la comunitate. (Razvana Nita)

Pusă la RMN, regia lui Andrei Şerban deconspiră structuri bizare, dar profund umane, esenţializate, cu tot cortegiul necesar de ingrediente: scenografie, muzică, coregrafie. (Dinu Grigorescu)

Seciuan e Bucureṣti, cu lumea lui de zei decăzuṭi ṣi ridicoli, de afaceriṣti veroṣi, cu cefe late si râs gros, de milogi ṣi ṣmecheri, de ṣarlatani sentimentali, de precupeṭe bârfitoare ṣi de femei siliconate, în care se pierde ṣi câte un suflet bun. Iar Andrei Ṣerban reuṣeṣte să construiască această lume cinică, ce evoluează pe un covor de nori, sub superbul câmp de maci răsturnat al Iulianei Vîlsan, punând în valoare potenṭialul artistic al trupei: energia multiformă a Anei Ularu, inocenṭa, dar ṣi brutalitatea de catifea a lui Vlad Ivanov, ingenuitatea ṣi ṣiretenia Rodicăi Mandache, naivitatea, dar ṣi comica vorbire „de cartier” a Manuelei Ciucur, sau focul interior al Mirelei Gorea, alături de toṭi ceilalṭi merituoṣi creatori de personaje.

Citeste mai mult: adev.ro/ndqn3c
Andrei Șerban se folosește eficient de personajele lui Brecht, dar şi de actorii excepţionali şi multitalentaţi, pentru a crea un dialog biografic între trecutul său, perioada de „exil” și România de astăzi. Title-cards-urile care fac nenumărate referințe la promisiunile ceaușiste de abundență și autosuficiență comparate cu declinul economic curent sau la evacuările forțate recente împotriva cărora se militează intens… toate sunt competent încadrate într-o poveste despre un orășel din China, numit Seciuan. Seciuan-ul lui Șerban este în același timp și București, cu bune, rele, dar mai ales cu foarte rele, în care schimbarea poate veni numai prin implicarea civică a fiecărui cetățean. - See more at: http://www.postmodern.ro/articol/omul-cel-bun-din-seciuan-sau-ingerul-mahalalei-dupa-89#sthash.25IFD4mq.dpuf
Andrei Șerban se folosește eficient de personajele lui Brecht, dar şi de actorii excepţionali şi multitalentaţi, pentru a crea un dialog biografic între trecutul său, perioada de „exil” și România de astăzi. Title-cards-urile care fac nenumărate referințe la promisiunile ceaușiste de abundență și autosuficiență comparate cu declinul economic curent sau la evacuările forțate recente împotriva cărora se militează intens… toate sunt competent încadrate într-o poveste despre un orășel din China, numit Seciuan. Seciuan-ul lui Șerban este în același timp și București, cu bune, rele, dar mai ales cu foarte rele, în care schimbarea poate veni numai prin implicarea civică a fiecărui cetățean. - See more at: http://www.postmodern.ro/articol/omul-cel-bun-din-seciuan-sau-ingerul-mahalalei-dupa-89#sthash.25IFD4mq.dpuf
Andrei Șerban se folosește eficient de personajele lui Brecht, dar şi de actorii excepţionali şi multitalentaţi, pentru a crea un dialog biografic între trecutul său, perioada de „exil” și România de astăzi. Title-cards-urile care fac nenumărate referințe la promisiunile ceaușiste de abundență și autosuficiență comparate cu declinul economic curent sau la evacuările forțate recente împotriva cărora se militează intens… toate sunt competent încadrate într-o poveste despre un orășel din China, numit Seciuan. Seciuan-ul lui Șerban este în același timp și București, cu bune, rele, dar mai ales cu foarte rele, în care schimbarea poate veni numai prin implicarea civică a fiecărui cetățean. - See more at: http://www.postmodern.ro/articol/omul-cel-bun-din-seciuan-sau-ingerul-mahalalei-dupa-89#sthash.25IFD4mq.dpuf
4V8G0282-Mihaela Marin
4V8G0300-Mihaela Marin
4V8G0326-Mihaela Marin
JE8A0696-2-Mihaela Marin
JE8A0729-1-Mihaela Marin
JE8A1141-Mihaela Marin
JE8A1158-Mihaela Marin
JE8A1714-Mihaela Marin
JE8A1716-Mihaela Marin
JE8A1719-Mihaela Marin
JE8A1729-Mihaela Marin
JE8A1740-Mihaela Marin
JE8A1746-Mihaela Marin
JE8A1751-Mihaela Marin
JE8A1756-Mihaela Marin
JE8A1760-Mihaela Marin
JE8A1767-Mihaela Marin
JE8A1771-Mihaela Marin
JE8A1777-Mihaela Marin
JE8A1797-Mihaela Marin
JE8A1809-Mihaela Marin
JE8A1820-Mihaela Marin
JE8A1821-Mihaela Marin
JE8A1824-Mihaela Marin
JE8A1839-Mihaela Marin
JE8A1853-Mihaela Marin
JE8A1865-Mihaela Marin
JE8A1894-Mihaela Marin
JE8A1917-Mihaela Marin
JE8A1919-Mihaela Marin
JE8A1932-Mihaela Marin
JE8A1940-Mihaela Marin
JE8A1961-Mihaela Marin
JE8A1987-Mihaela Marin
JE8A1996-Mihaela Marin
JE8A2010-Mihaela Marin
JE8A2021-Mihaela Marin
JE8A2064-Mihaela Marin
01/38 
start stop bwd fwd